شرکت برنی شما را به خرید عمده بهترین خشکبار و میوه خشک دعوت می نماید.
برای خرید و اطلاع از حداقل سفارش، کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

قیمت پودر سیر همدان و خرید به صورت آنلاین

آنچه در این مقاله می خوانید...

ادویه پودر سیرتهیه پودر سیرخواص پودر سیر

پودر سیر محصولی بسیار کاربردی می باشد که یکی از مهم افزودنی ها برای ساخت مواد غذایی است که در ادامه با قیمت و طرز تهیه این محصول هم آشنا می شوید.

خرید پودر سیر صادراتی را از شرکت ما با بهترین قیمت انجام دهید.

ادویه پودر سیر

در همه آشپزخانه های ایرانی، ادویه ها حرف اول را می زنند و تقریبا در تمام غذا ها مورد استفاده قرار می گیرند و سیر خشک یا پودر سیر یکی از آن موارد می باشد.

تهیه این ادویه از سیر خشک شده در خانه یک راه عالی برای استفاده از این ماده پر خاصیت می باشد که در دسته ادویه جات خانه شما قرار می گیرد، بعد از آماده شدن این ماده می توانید از آن برای طعم دادن به غذا های مختلف و چاشنی استفاده نمایید.

امکان دارد که تصور کنید تهیه ادویه پودر سیر در خانه کار خیلی سخت و زمان بری می باشد و اگر وقت کافی ندارید بهتر است آن را به صورت آماده از فروشگاه اینترنتی خریداری نمایید، اما انجام این کار در خانه هم امکان پذیر است.

فروش پودر سیر تازه

تهیه پودر سیر

برای تهیه پودر سیر ابتدا باید حبه های سیر را جدا نمایید و سر های سیر را پوست بگیرید و هر حبه را از بقیه جدا کنید، مقدار پودری که به دست می آید بستگی به تعداد سیر هایی دارد که در تهیه از آن استفاده می کنید، به طور کلی یک بوته سیر شامل ده حبه می باشد، بعضی اوقات چند حبه بیشتر و یا کمتر که بستگی به اندازه سیر ها دارد.

اگر شما فقط به مقدار کمی پودر سیر در آشپزی نیاز دارید، فقط از یک بوته سیر استفاده کنید و اگر می خواهید مقدار بیشتری از این محصول تهیه کنید، از چندین بوته سیر می توانید استفاده نمایید.

حبه های سیر را پوست بگیرید، می توانید فقط با انگشتان خود پوست آن ها را جدا نمایید یا با چاقو پوست آنان را جدا نمایید و راه دیگر برای جدا سازی پوست این می باشد که با یک چاقوی بزرگ به سیر فشار بیاورید و پوست آن کاملا جدا می شود این کار را خیلی محکم انجام ندهید، باید سیر ها کامل و دست نخورده باقی بماند تا بتوانید به راحتی آن را برش دهید و پس از شل شدن و باز شدن پوست، آن را به طور معمول می توانید با دست جداسازی کنید.

بعد از آن سیر را به ورقه های نازک برش دهید و ابتدا قسمت سفت تر را با چاقو جدا نمایید و به طور کلی همه سیر ها پایه و در واقع ریشه سختی دارند که برای آشپزی لازم نیست و باید جدا شود، پس از جدا کردن آن، سیر را به ورقه های نازک برش دهید و می توانید ضخامت آن ها را چند میلی متر یا حتی کمتر در صورت امکان خرد کنید.

خشک کردن و آماده سازی پودر سیر:

سیر را می توانید درون فر خشک کنید و در صورتی که دستگاه خشک کن در خانه دارید می توانید از آن نیز استفاده نمایید، اگر قصد استفاده از فر معمولی را دارید، قبل از آغاز کار، آن را با دمای پایین گرم نمایید.

در اکثر موارد، کمترین دمای موجود در فر بین ۵۰ تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد می باشد، بعد از داغ شدن فر سیر ها را داخل سینی فر بریزید و اجازه بدهید حدود ۱ ساعت و نیم یا ۲ ساعت در فر بماند تا کاملا خشک شوند؛ بعد از این زمان، بررسی کنید که سیر ها خشک شده باشند و ظرف را از فر خارج نمایید و قبل از ادامه کار اجازه دهید که سیر ها کاملا خنک شوند.

خشک کردن سیر در دستگاه خشک کن:

وقتی سیر را از دستگاه خشک کن بیرون می آورید، باید دقت کنید که به سادگی با فشار دادن آرام بین انگشتانتان، آبی از آن خارج نشود و به راحتی قابل شکستن باشد وقتی به این حالت رسید کاملا خشک شده است.

اکنون باید سیر های خشک شده را پودر نمایید، آن ها را آسیاب کنید تا کاملا پودر و ریز شوند، اکنون پودر سیر را به آرامی با انگشتان خود جابه جا کنید و تکه های بزرگتر را جدا نمایید، آن ها را جمع آوری کرده و در یک مرحله دیگر آسیاب کنید تا مانند بقیه پودر شوند.

اگر ترجیح می دهید پودر سیر شما به جای پودری، دانه درشت باشد، سیر را برای مدت کوتاهی درون آسیاب نگه دارید تاخیلی ریز نشود، از سوی دیگر، اگر می خواهید پودر بسیار ریز داشته باشید، باید آن را بیشتر آسیاب کنید و چندین بار این کار را انجام بدهید.

قبل از اینکه پودر سیر را از آسیاب خارج کنید چند ثانیه صبر کنید به این ترتیب پودر سیر در هوا پخش نمی شود و در حین ریختن درون ظرف نیز دقت نمایید.

سیر را می توانید به سایر ادویه ها اضافه کنید تا ترکیبی غنی از طعم ها برایتان ایجاد شود، اگر مقداری پودر فلفل قرمز، پاپریکا یا ادویه دیگری که دوست دارید و در آشپزی خود زیاد استفاده می کنید، می توانید آن را با پودر سیر مخلوط کنید تا ترکیبی با طعمی خاص و معطر به دست آورید.

پودر سیر ماندگاری زیادی دارد، آن را به درون ظرف دربسته منتقل نمایید و در قسمت خشک و خنک آشپزخانه و دور از نور خورشید نگهداری نمایید، یک ظرف شیشه ای برای نگهداری پودر سیر مناسب می باشد و فقط روی آن برچسب بزنید تا با سایر مواد اشتباه نگیرید، همچنین می توانید این محصول را در فریزر نگهداری کنید تا تازه بماند.

هیچ منع مصرف شناخته شده ای برای پودر سیر خشک شده وجود ندارد، در افراد مبتلا به زخم معده یا گاستریت باید با احتیاط مصرف بشود، موارد نادری از تحریک دستگاه گوارش در افراد حساس وجود داردو هیچ دلیلی وجود ندارد که استفاده از سیر در بارداری و شیردهی را بتوان منع کرد و قابل استتفاده می باشد.

خواص پودر سیر

از دیگر خواص پودر سیر این است که ماده سیر خشک ضد کلسترول بالا می باشد، سیر همچنین به دلیل مهار یکی از آنزیم های دخیل در سنتز کلسترول (هیدروکسی متیل گلوتاریل کوآ ردوکتاز) که توسط آلیسین موجود در گیاه سیر عمل می کند و برای درمان کلسترول بالا می توان مورد استفاده قرار داد و به طور کلی، برای کاهش کلسترول بد، دوز توصیه شده حدود ۶۰۰-۹۰۰ میلی گرم پودر سیر در روز است که می تواند روی تنظیم کلسترول بدن اثر گذار باشد.

اگر قصد خرید این محصول سیر خشک را دارید، می توانید این خرید را به صورت اینترنتی از طریق مجموعه ما انجام بدهید و این کار به راحتی در خانه قابل انجام می باشد و مستقیم از تولید کننده به دست شما می رسد و قیمت پایین تری نسبت به سایر رقبا خواهد داشت.

مهندس امین زاده

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

شرکت برنی شما را به خرید عمده بهترین خشکبار و میوه خشک دعوت می نماید.
برای خرید و اطلاع از حداقل سفارش، کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

جهت خرید عمده این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: مهندس محمد مهدی فر

phone icon شماره تماس: 09168676252

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: mivekhoshkbereni@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید