شرکت برنی شما را به خرید عمده بهترین خشکبار و میوه خشک دعوت می نماید.
برای خرید و اطلاع از حداقل سفارش، کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

سیر خشک | قیمت و خرید به صورت آنلاین و عمده

آنچه در این مقاله می خوانید...

تهیه سیر خشک شدهخواص دارویی سیر خشکخواص درمانی سیر خشک
خرید پودر سیر صادراتی را از شرکت ما با بهترین قیمت انجام دهید.

سیر خشک با کیفیت و قیمت مناسب را از کجا تهیه کنیم؟ پودر سیر چگونه بدست می آید و چه خواصی برای سلامتی دارد؟

تهیه سیر خشک شده

برای آماده سازی و تهیه سیر خشک و پودر شده در خانه به ۵ تا ۶ بوته سیر نیاز داریم، سر سیر را از بسته بندی آن جدا می کنیم و حبه ها را در یک شیشه درب دار جداگانه قرار می دهیم و برای یک دقیقه به شدت ظرف را تکان می دهیم که این کار باعث جدا شدن پوست سیر از آن می شود و این کار را برای ما ساده تر می کند.

اکنون حبه های سیر را باید خرد کرده و برش بدهیم که هرچه نازک تر باشند، زمان کمتری برای خشک شدن در فر نیاز خواهند داشت و آن ها را در یک سینی فر قرار می دهیم و در فر با دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد به مدت دو یا یک و نیم ساعت قرار می دهیم و بعد از این زمان باید چک کنیم که کاملا خشک شده باشند و بعد از درون فر خارج کنیم و اجازه دهیم تا کمی سرد تر شوند، سپس در مخلوط کن باید خرد شوند.

پس از آسیاب کردن مواد، با کمک یک قیف کاغذی پودر را به ظرف مناسب که ترجیحا شیشه ای باشد انتقال دهید و این مواد را به مدت یک سال می توان نگهداری کرد و در فریز نیز باقی خواهند ماند.

محصول سیر خشک یکی از گیاهان دارویی می باشد که از آنجایی که خواص بی نهایتی برای سلامتی افراد مختلف دارد، همیشه ضروری و مورد استفاده بوده است، سیر به صورت گیاهی علفی به ارتفاع ۳۰ تا ۸۰ سانتی متر رشد می کند که در طبیعت چندساله می باشد، در حالی که در کشت آن به دلیل عقیمی منحصراً به روش رویشی تکثیر پیدا می کند.

محصول سیر خشک شده حاوی قسمت هیپوژال است که بیشتر از پیاز تشکیل شده است که با پوشش های قرمز رنگ اطراف آن پوشیده شده و به نوبه خود از پیاز های کوچکتر متعددی تشکیل شده است، حبه ها که از آن دارو تولید می شود، یعنی بخشی که در زمینه گیاه درمانی استفاده می شود، از بخش های آن می باشد و پیاز سیر یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین دارو های طب عامیانه محسوب می شود.

خرید پودر سیر صادراتی برای صادرات باید از شرکت ما انجام شود.

خواص دارویی سیر خشک

ترکیبات گوگردی موجود در سیر خشک باعث شده اند که خواص دارویی بسیاری مانند میوه خشک داشته باشند و مسئول ایجاد بوی معمولی بویژه آلیسین در آن هستند، این بو زمانی آزاد خواهد شد که آنزیم آلیناز روی آلیین، یک ترکیب بی رنگ و بی مزه که جزء اصلی داروی تازه می باشد، اثر می گذارد، سیر هر بار که ضربه می خورد بوی مشخص خود را آزاد خواهد کرد، برای مثال در حین جویدن، بریدن یا فشار دادن بوی بیشتری از آن احساس می شود.

به همین دلیل است که کل بوته بو ندارد و در واقع، بو در سلول دست نخورده آلیین و سایر سولفوکسید ها به سیتوپلاسم محدود می شوند، در حالی که آنزیم هیدرولیتیک آن – آلیناز – فقط در واکوئل وجود دارد، بنابراین سیر آنزیم فوق الذکر را آزاد خواهد کرد که هیدرولیز سولفوکسید ها و تبدیل آن ها به دی سولفید ها و تری سولفید ها را انجام خواهد داد.

آلیسین یک آنتی بیوتیک قابل توجه می باشد که قدرت بازدارندگی قوی آن بر روی انواع متعددی از باکتری ها از جمله آن هایی که مسئول بیماری تیفوس هستند که در اوایل سال ۱۸۵۸ توسط لوئی پاستور کشف شد.

ماده شگفت انگیز سیر علاوه بر آلیسین دارای مواد ضد باکتری دیگری و غنی از مواد معدنی کمیاب مثل منیزیم، کلسیم، فسفر، ید و آهن می باشد و آثاری از روی، منگنز، سلنیوم، ویتامین C فقط در سیر تازه، پروویتامینA ویتامین های PP , B2 ,B1 وجود دارد، دارای مواد و آنزیم های لیزوزیم و پراکسیداز است.

خواص درمانی سیر خشک

از جمله خواص درمانی بی شماری که به سیر خشک نسبت داده می شود این می باشد که ظاهری سالم به پوست صورت می بخشد و باعث رشد مو می شود، این اثر به دلیل وجود اسید فیتینیک است که از یک طرف به مواد معدنی متصل خواهد شد و از طرف دیگر می تواند به اینوزیتول نیز تبدیل شود، ماده ای شبیه ویتامین ها که قادر به تحریک رشد سلولی می باشد.

سیر همچنین دارای آلکالوئید هایی است که عملکردی مشابه عملکرد انسولین انجام می دهد و سطح گلیسمی را در خون پایین می آورد، به همین دلیل سیر به عنوان یک پشتیبان معتبر در درمان بیماری دیابت و سایر بیماری های مرتبط با متابولیسم در نظر خواهد گرفته شد.

سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد و به عنوان یک باکتری کش قوی روی کل ارگانیسم بدن عمل خواهد کرد، ضد التهاب بسیار قوی است، به تنظیم فشار خون کمک زیادی می کند و با انجام گشاد شدن عروق رگ ها و مویرگ ها عمل خواهد کرد، خطر ابتلا به اسکلروز رگ ها را پایین می آورد، از تجمع پلاکت ها و در نتیجه تشکیل ترومبوز جلوگیری می کند، سطح کلسترول بدن را تنظیم می کند.

یکی از مهمترین و جالب ترین خواص سیر این می باشد که با توجه به عملکرد آنتی بیوتیکی آن (عمل باکتریواستاتیک و ضد باکتری بر علیه باکتری گرم مثبت )، در واقع یک آنتی بیوتیک معتبر برای استفاده در مواردی می باشد که فلور باکتریایی روده در آن وجود دارد.

سیر یک گیاه دارویی عالی برای نفخ و گرفتگی شکم می باشد و در اسهال یا مدفوع حاد و مزمن نیز بسیار مفید خواهد بود، در مطالعات بالینی همچنین اثر سیر را در برابر هلیکوباکتر پیلور، باکتری که تا حدی مسئول زخم معده و ایجاد تومور های معده در افراد مختلف می باشد، گزارش شده و در اختیار ما قرار داده می شود.
یکی دیگر از خواص سیر محافظت در برابر فلزات سنگین خطرناک می باشد، مواد بسیار مضری که از طریق دود، میوه ها و سبزیجات آلوده وارد بدن انسان خواهد شد مضرات زیادی وارد بدن می کند، اندام هایی که بیشتر تحت تأثیر فلزات سنگین قرار می گیرند، ریه ها، کلیه ها، کبد هستند و سیستم عصبی، با اثراتی از علائم فوری تا تظاهرات پاتولوژیک بعد از سال های طولانی ظاهر خواهد شد.

اگر قصد خرید سیر خشک شده با بهترین کیفیت را دارید می توانید به سایت ما مراجعه نمایید، سایت ما از معتبر ترین سایت های موجود در خرید های اینترنتی است که به فروش ویژه ی این محصول پرداخته و خیلی سریع محصول به دستتان خواهد رسید.

قیمت پودر سیر صادراتی را باید از مراکز خرید پودر سیر صادراتی استعلام گرفت.

مهندس امین زاده

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

شرکت برنی شما را به خرید عمده بهترین خشکبار و میوه خشک دعوت می نماید.
برای خرید و اطلاع از حداقل سفارش، کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

جهت خرید عمده این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: مهندس محمد مهدی فر

phone icon شماره تماس: 09168676252

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: mivekhoshkbereni@gmail.com

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید